Pengenalan

Assalammualaikum..Bismillah 

Pengenalan kepada kewujudan blog ilmu ini dan pengenalan terhadap tajuk-tajuk yang bakal dibincangankan. Terbuka kepada dunia siber sebagai salah satu rujukan bukan sahaja untuk ilmu, bahkan mungkin menjadi sebagai salah satu bahan bacaan untuk mereka yang baru mengenal Islam atau dunia.. Jum mulaa. !! 

Pengenalan ahli terlebih dahulu. Kami mempunya enam orang ahli bakal bidadari syurga. Anne, masitah, hidayah, shafiqah, wani dan afiqah. Kos utama kami iaitu AP221 Ijazah Sarjana Muda Perancangan Bandar dan Wilayah di UITM PUNCAK ALAM. Sedaya upayanya kami mengeluarkan bahan bacaan yang boleh diterima masyarakat dan boleh diaplikasikan semua lapisan masyarakat.

Kewujudan blog ini adalah salah satu cabang pembelajaran yang kami harus aplikasi didalam sistem pembelajaran mudah di UITM. Diwujudkan untuk subjek CTU..Ctu? ctu adalah subjek yang wajib kami ambik di peringkat universiti khususnya UITM. Ctu adalah kod pembelajaran bagi Islam and Asian Civilization (tamadun islam) . Subjek ini menekan kan soal kemanusian dan Pencipta yang bukan sahaja kita perlu ketahui, bahkan seharusnya mengenali Nya. Pembabitan mahasiswa didalam dunia siber ini penting kerana siber adalah arus bebas tanpa batasan rentas sempadan dunia. Manfaat buat kami untuk berkongsi ilmu, dan manfaat buat pembaca yang mencari sesuatu ilmu.

Tajuk-tajuk yang bakal disenaraikan atau ditulis oleh kami adalah tajuk-tajuk semasa dan bukannya khusnya terhadap Islam semata-mata, tetapi turut menyentuh adat resam bagi agama lain. Kelangsungan sesuatu tamadun atau masyarakat itu bukan sahaja bergantung kepada satu asbab semata-mata. Tetapi meluas, agama, ilmu, adat resam, budaya bahkan hubungan sesama manusia. Apapun yang bakal dibincangkan adalah bersifat terbuka dan tidak mendiskriminasikan mana-mana pihak atau agama. Kerana Malaysia berbilang kaum dan bangsa. Wujudnya kekuatan itu diatas penyatuan kita yang berbilang agama dan bangsa. So lets be a part from us.. :) 


"Tuntutlah ilmu sejak kamu lahir sehingga ke liang lahad" 
 
Tamadun Pencetus Bangsa Copyright © | Template designed by Liza Burhan | SEO by Islamic Blogger Template